Omfattning

Nedanstående villkor gäller för alla ingångna avtal med Sanoj Tape Sweden AB (559022-9976), nedan kallat "Sanoj Tape" eller "Vi" gällande köp och leverans av vara/varor från sanojtape.se till svenska köpare.

Villkoren kan utan förvarning komma att ändras och därför rekommenderas kunden att ta del av dem vid varje köp. 

Priser & avgifter

Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms.

Åldergräns

Sanoj Tape expedierar inte beställningar till personer under 18 år då man enligt lag måste man vara myndig för att ingå ett avtal.

Köp

Avtal om köp träffas när du som kund erhållit orderbekräftelse via e-mail från Sanoj Tape. En förutsättning är att du lämnat riktiga uppgifter avseende e-mailadress och fysisk adress. Från Sanoj Tape svenska webshop levererar vi enbart till personer över 18 år med bostadsadress i Sverige. Om en leverans inte kan ske på grund av att varorna inte finns på lager framgår detta i din leveransbekräftelse, där varan står som ej levererad.

Betalningsalternativ:

Klarna:
Sanoj Tape erbjuder betalning via vår samarbetspartner Klarna Bank AB (”Klarna”), organisationsnummer 556737-0431. Vi rekommenderar dig att läsa igenom gällande villkor för hur Klarna hanterar dina personuppgifter och ditt köp, informationen hittar du här.


Leveranser

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 29 SEK/ kolli vid köp under 299 SEK, oavsett vikt eller storlek. Köp över 299 SEK är fraktfritt (ej Företagskunder samt Postnord Företagspaket). Vi använder oss av PostNord AB som samarbetspartner inom logistik för Sverige. Varorna levereras normalt med Posten Varubrev direkt i din brevlåda eller med postpaket Posten My Pack till ditt närmaste utlämningsställe. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en sms-avisering.

En normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har skickat din beställning, med reservation för att varan är slut på lagret. För närvarande levererar vi endast inom Sverige.

Alla My Pack-försändelser samt varubrev som ej får plats i brevlådan, sms-aviseras. Var därför noggrann med att ange korrekt mobilnummer. För att hämta ut din My Pack-försändelse behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken "Spåra min försändelse" som du får i din orderbekräftelse samt hittar under "Mina sidor".

Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta nedan under "Ej uthämtat paket".

 

Ej uthämtat paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 199 SEK. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt motta det i retur. Varor vilka levereras som postpaket till postens utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor. Brev som inte kan lämnas i din brevlåda levereras till närmaste utlämningsställe och aviseras med SMS. Ej uthämtade varor returneras till oss.


Retur
Vi tillämpar 30 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Vi ber dig returnera varan till oss i bra skick.

Har frågor angående returer, kontakta kundservice via mail info@sanojtape.com eller via telefon 0708-652727 


Fel på vara

Vid fel på vara ombeds du att omedelbart reklamera uppenbara material- eller produktionsfel på levererade varor till Sanoj Tape – detta gäller även transportskador. Sanoj Tape följer konsumentköplagens regler.

För medlemmar
För att reklamera loggar du in med ditt användarkonto på ginatricot.com och följer anvisningarna under ”Mina sidor”.
I ditt paket medföljde en returetikett. Denna fäster du på utsidan av paketet.


För övriga kunder
I ditt paket medföljde en returetikett. Denna fäster du på utsidan av paketet.

Vid reklamation där vi inte påträffar något fel på plagget, eller om det är ett fel orsakat av användningsfel kan vi komma att debitera en avgift på 34,90 kronor för att returnera plagget till dig, eller kassera det utan kostnad. Vi kommer självklart att hålla dig uppdaterad under ärendets gång. Vi debiterar aldrig någon avgift vid godkänd reklamation.


Säkerhet

För alla korttransaktioner tillämpas SSL (Secure Socket Layer). Transaktionerna är krypterade. Vi kontrollerar alltid kortets giltighet och att det finns täckning på köpesumma. Sanoj Tape förbehåller sig rätten att neka kortköp.


Personuppgifter

Sanoj Tape Försäljnings AB ansvarar i egenskap av personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp. De personuppgifter som har lämnats till Sanoj Tape vid köp används för tecknande och genomförande av leveransavtal, för att upprätthålla vår kundrelation samt för marknadsaktiviteter genomförda av Sanoj Tape.

Du som kund har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad hos Sanoj Tape om dig. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i Integritetspolicyn eller kontakta oss genom info@sanojtape.com.


Cookie policy

En cookie är data som skickas från en webbplats och lagras lokalt i besökarens webbläsare medan den besöker en webbplats. När besökaren besöker samma webbplats igen så kan data som är sparad i cookien hämtas upp och notifiera webbplatsen om besökarens tidigare aktiviteter.

Vi använder cookies för att underlätta analyser av trafik på sanojtape.se och skapa en bättre användarupplevelse, det kan tex innebära att vi sparar information om besökares landsval, information om tidigare besök på ginatricot.com samt vilka sidor som besökts på sanojtape.se

Genom att besöka sanojtape.se så godkänner du att vi samlar information om dina besök med hjälp av cookies. Om du inte godkänner att vi använder cookies på det här sättet bör du ändra din webbläsares inställningar till att inte acceptera cookies. Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Läs mer under hjälpavsnittet som rör cookies i din webbläsare.

Läs mer om cookies i vår Integritetspolicy eller på http://www.allaboutcookies.org/.


Reservationer

Sanoj Tape reserverar sig för eventuella felaktigheter i bilder eller texter. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Sanoj Tape följer alltid nämndens rekommendationer.


Force majeure

Under force majeure skjuts Sanoj Tapes förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än 2 månader har kunden såväl som Sanoj Tape rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.


Bolagsinformation

Sanoj Tape Sweden AB
August Palmgrens Väg 1
371 49 Karlskrona
Tel.: 0708-652727
Org. nr.: 559022-9976

Momsregistreringsnummer: SE559022997601


Köpinformationen gäller från 2018-11-29